Organizatia Construieste Viitorul 2014 @ Toate drepturile rezervate

Implica-te!

O poveste despre cum se aseaza pe primul loc oamenii!


Orice companie responsabila stie de la bun inceput ca succesul ei depinde de modul in care intelege si raspunde nevoilor clientilor sai, respectand, in primul rand, un contract prin care se angajeaza sa le ofere intotdeauna servicii sau produse de calitate. In acelasi timp insa, stim ca exista o responsabilitate mai presus de contracte –contributia la dezvoltarea comunitatilor in care clientii, colaboratorii si angajatii unei organizatii traiesc si lucreaza. 

parcuri3

In sapte ani de activitate, Provident Financial Romania a investit peste 600.000 de euro in programe de responsabilitate sociala, in domenii precum educatia financiara, dezvoltarea comunitatilor locale, sprijinirea persoanelor defavorizate si protectia mediului inconjurator, prin voluntariat si sustinere financiara. Astfel, a inteles ca dincolo de a fi printre membrii de succes ai comunitatilor de afaceri, este crucial sa fii un cetatean corporativ responsabil. 

Plecand de la ideea ca un client informat si educat este un consumator responsabil, care poate lua decizii financiare corecte, Provident si-a propus sa explice cat mai multor consumatori, nelimitandu-se doar la proprii clienti, cum poti sa dezvolti o relatie stabila si sustenabila cu propriul buget. Astfel, primul program national de educatie financiara din Romania, desfasurat de Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania sub patronajul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor a fost sustinut de acestia. Printre actiunile acestei campanii se regasesc:

• site-ul www.bugetulfamiliei.ro, primul site non-profit de educatie financiara adresat publicului larg din Romania, care isi propune sa aduca mai aproape de consumatori notiunile de baza ale lumii financiare moderne si sa le ofere instrumente practice de calcul al bugetului personal, familial, precum si modalitatile prin care pot evita situatiile de supraindatorare.
• lansarea primului site care vorbeste despre dobanda anuala efectiva pe intelesul consumatorilor si ii ajuta sa inteleaga corect semnificatia etichetei unui produs financiar, pentru a putea lua decizii in cunostinta de cauza – www.totuldespredae.ro 
• realizarea de materiale informative adresate consumatorilor de servicii financiare: Ghidul tau despre buget si Contracte financiare pe intelesul tuturor - Nu semna cu ochii-nchisi!
• dezbateri publice sub sigla Bugetul Familiei in numeroase orase din tara 
• organizarea in Bruxelles, Belgia, a unei dezbateri privind necesitatea unui program de educatie financiara in Romania, la care au participat jurnalisti romani si reprezentanti ai celor mai importante asociatii de protectia consumatorilor din Europa (DG Sanco, DG Markt, DG Employment si Eurofinas)
• sprijinirea dezbaterii publice pe marginea propunerii de Strategie Nationala de Educatie Financiara, elaborata de ANPC in colaborare cu parteneri ai programului Bugetul Familiei. Scopul principal al acestei strategii este de a crea cadrul necesar prin care mediul non-profit sa se uneasca, intr-un efort comun cu cel guvernamental si cu cel privat, pentru a implementa actiuni eficiente si masurabile menite sa creasca nivelul de educatie financiara a romanilor

Programul Bugetul Familiei este inclus in baza de date a Comisiei Europene pentru educatie financiara, un proiect menit sa incurajeze initiativele de imbunatatire a cunostintelor financiare ale consumatorilor. In 2012, Bugetul Familiei a castigat premiul Golden Award for Excellence la categoria Comunicare financiara, in cadrul celei de-a X-a editii a Galei Romanian PR Award. 
Provocarea oricarei companii care are o strategie de responsabilitate sociala este sa gaseasca un numitor comun intre nevoile afaceriisi ale comunitatilorpe care le deserveste. 

In cartierul meu vreau sa ma simt in siguranta, in cadrul caruia Provident, impreuna cu Centrul de Resurse pentru participare publica – CeRe, desfasoara proiectul de siguranta personala In cartierul meu vreau sa ma simt in siguranta. Clientii, agentii, dar si restul comunitatii, sunt consultati cu privire la ingrijorarile care tin de siguranta in cartier. Acestea sunt centralizate si, ulterior, discutate in cadrul unor intalniri cu reprezentanti ai politiei locale. In 2012, Provident a organizat trei intalniri cu cetatenii din cartierele Drumul Taberei si Lacul Tei si reprezentantii Politiei Locale, ai Politiei de Proximitate si experti in siguranta personala din cadrul Provident.Un ghid cu sfaturi utile privind siguranta in cartier a fost oferit tuturor participantilor. Programul va continua si in 2013 in mai multe comunitati din Bucuresti si din Ilfov. 

 parcuri10

Fiecare parc are povestea lui (www.parcultau.ro)
Acest program ajuta la dezvoltarea comunitatilor locale prin reamenajarea acelor spatii de joaca care nu prezinta siguranta pentru copii sau prin construirea de parcuri, de la zero. De la lansarea programului, in 2010, au fost realizate 10 spatii de joaca in Iasi, Cluj-Napoca (primul parc eco-rustic din oras), Galati, Craiova, Targu Mures, Buzau, Suceava, Targu-Jiu, Arad si Oradea, prin investirea a cca 30.000 de euro si a peste 400 de voluntari din intreaga tara. 

Pentru implicarea in acest proiect, Provident a primit doua premii: cel mai bun program de voluntariat corporatist in cadrul Galei Don'Or, la Cluj, respectiv premiul pentru compania anului la Gala Voluntarilor 2010, in Iasi.

Recicleta ECOmunitatea ta

In sfarsit, dar nu in ultimul rand, Provident sustine, in parteneriat cu ViitorPlus - asociatia pentru dezvoltare durabila, Primaria Sectorului 2 si Supercom, primul program de colectare selectiva a deseurilor de hartie direct din scarile de bloc. De la lansarea programului, in septembrie 2012, si pana in prezent, au fost colectate peste 3.000 de kilograme de hartie si, astfel, au fost salvati de la taiere peste 50 de copaci maturi. Prin intermediul acestui parteneriat, 5.000 de beneficiari, locuitori ai zonei Bucur-Obor, au avut deja posibilitatea de a colecta selectiv hartia. 

Prin toate aceste initiative Provident demonstreaza ca isi asuma Responsabilitatea fata de toti cei cu care interactioneaza prin investitii, grija pentru angajati si pentru mediu si prin implicare voluntara in actiuni sociale.